1. PRIMARY FUNCTION / OBJECTIVE 主な役割/目的
上司と報告、連絡、相談を密に取りながら、顧客 (医師、医学研究所、病院、代理店等)を訪問し、売上目標を達
成する。医療情報、顧客情報の収集に努め、医師や医療従事者および医療関係者に対して、医療情報の提供を行
う。取り巻く環境、顧客の状況から標準的な課題を解決する。調整を要する案件について、社内外の関係者と協
力しながら対応する。
Visit customers (doctors, medical institutes, hospitals, dealers) and achieve sales targets while reporting, contacting, and consulting closely with supervisors. Collect and provide medical information and customer information to doctors, medical professionals, and medical personnel. Resolving standard issues based on the surrounding environment and customer situations. Cooperate with relevant internal/external stakeholders to deal with matters that require coordination
2. MAJOR RESPONSIBILITIES / ACCOUNTABILITY 主な職務/責任
1. 地域全体の製品販売目標および関連する個々の製品目標達成に責任を持つ。 Responsible for achieving territory total product sales revenue plan and associated individual product targets.
2. 新規顧客、既存顧客、KOL や業界リーダーとの関係を構築し、維持する。 Develops and maintains relationships with new and existing customers, KOLs and industry leaders.
3. 担当地域の市場動向や競合他社の活動状況への理解に努める。 Monitor market trends and competitor activities in assigned territory.
4. 部門の基準に沿って、顧客の記録管理、ローリングフォーキャスト、月間ハイライト、経費などのタイムリ ーな管理タスクを完了して提出する。サンプル、デモデバイス、販売促進費を個別の計画スプレッドシート に従って管理し、予算内に費用が収まるようにする。 Complete and submit timely administration tasks such as customer record keeping, rolling forecasts, monthly highlights, expenses, etc. in line with divisional standards. Manage samples, demo devices, promotional expense as per individual plan spreadsheet to ensure expenses are within budget.
5. 医療従事者および医療関係者に対して、当社製品の適正使用に関する情報やトレーニングの提供を行う。顧 客からの苦情や製品クレームに対して、誠意をもって迅速かつ的確な対応を行う。 Provide information and training on the proper use of Company products to healthcare professionals. Respond promptly and accurately in good faith to customer complaints and product complaints.
6. 営業部門や関係部門と協同しながら仕事を進める。 Interfaces with all levels of the sales and related functions. Page 2 of 3 This information is confidential to Abbott. The user is responsible for using the appropriate version of this document
7. 代理店とパートナーシップを構築し、医療機関内にて効果的な販売活動を行う。 Maintains positive and cooperative communications and collaboration with dealers to develop effective sales promotion.
8. 会社が指定する行動規範、公正競争規約、品質方針、環境マネジメントシステム、その他薬事法令上の規則 など、全ての会社方針を遵守する。 Comply with all company policies, such as code of conduct, fair competition rules, quality policy, environmental management system, and other regulations specified by the company.
9. その他、特命事項等を実行する。 Assign ad hoc project as required by the business
3. MAJOR RESPONSIBILITIES / ACCOUNTABILITY 主な職務/責任
1. 地域全体の製品販売目標および関連する個々の製品目標達成に責任を持つ。
Responsible for achieving territory total product sales revenue plan and associated individual product targets.
2. 新規顧客、既存顧客、KOL や業界リーダーとの関係を構築し、維持する。
Develops and maintains relationships with new and existing customers, KOLs and industry leaders.
3. 担当地域の市場動向や競合他社の活動状況への理解に努める。
Monitor market trends and competitor activities in assigned territory.
4. 部門の基準に沿って、顧客の記録管理、ローリングフォーキャスト、月間ハイライト、経費などのタイムリーな管理タスクを完了して提出する。サンプル、デモデバイス、販売促進費を個別の計画スプレッドシート
に従って管理し、予算内に費用が収まるようにする。
Complete and submit timely administration tasks such as customer record keeping, rolling forecasts, monthly highlights, expenses, etc. in line with divisional standards. Manage samples, demo devices, promotional
expense as per individual plan spreadsheet to ensure expenses are within budget.
5. 医療従事者および医療関係者に対して、当社製品の適正使用に関する情報やトレーニングの提供を行う。顧客からの苦情や製品クレームに対して、誠意をもって迅速かつ的確な対応を行う。
Provide information and training on the proper use of Company products to healthcare professionals.Respond promptly and accurately in good faith to customer complaints and product complaints.
6. 営業部門や関係部門と協同しながら仕事を進める。
Interfaces with all levels of the sales and related functions.
7. 代理店とパートナーシップを構築し、医療機関内にて効果的な販売活動を行う。
Maintains positive and cooperative communications and collaboration with dealers to develop effective sales promotion.
8. 会社が指定する行動規範、公正競争規約、品質方針、環境マネジメントシステム、その他薬事法令上の規則など、全ての会社方針を遵守する。
Comply with all company policies, such as code of conduct, fair competition rules, quality policy, environmental management system, and other regulations specified by the company.
9. その他、特命事項等を実行する。
Assign ad hoc project as required by the business
Note: The main duties and responsibilities describe the general overview and level of activities assigned to this position. This document does not contain the detail of every duty and responsibility required by the position
4. EDUCATION, EXPERIENCE, KNOWLEDGE/SKILLS
a. EDUCATION
Required minimum formal education:
学士号または同等の学位 Bachelor’s degree or equivalent
b. PROFESSIONAL EXPERIENCE
Minimum required professional experience:
営業として 3 年以上の経験を有する 3+ years of sales experience
Preferred professional experience:
医療機器、またはヘルスケアでの経験が望ましい 循環器領域での営業経験優遇
Experience in medical device or healthcare preferred.
Sales experience in the cardiovascular field is preferred
c. LANGUAGE/SKILLS
Language Requirements :
日本語および基本的な英語の読解力
Excellent spoken and written proficiency in the local language, basic English
reading skills
Competencies (Leadership or Individual)
個人として、またチームの一員として、変化の早い環境の中で自律して働くことができる。
Ability to work within a team and as an individual contributor in a fastpaced, changing environment.
結果へのコミットメント意識を強く持ち、困難な状況であっても決して諦めずチャレンジし続ける。常に新たな打ち手を模索し続け、マーケットメーカーとして市場にて勝ち切る。
Result oriented. Continues to take on challenges without giving up even in difficult situations. Always searching for new ways to win in the market as a market leader.
社内外の関係者と効果的にコミュニケーションをとることができる。
Strong verbal and written communications with ability to effectively communicate with multiple internal and external stakeholders
プロジェクトを完遂するために、他者を巻き込み、活用することができる
Ability to leverage and/or engage others to accomplish projects.
優先順位付けをしながら、業務を処理し、期日を厳守する。
Prioritizes and meets deadlines in timely manner.
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